Perkahwinan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kami Bersama..(^.^)

Wednesday, February 9, 2011

Menanti Hari Konvokesyen

Bismillahirrahmaanirrahim

Tanggal 2/ 12/ 2010 adalah hari penganugerahan kepada graduan-graduan Fakulti Sains Pentadbiran & Pengajian Polisi di UITM. Antara mereka termasuklah isteri tercinta saya setelah bertungkus lumus belajar selama dua tahun untuk ijazah sarjana pertamanya.

Usai kerja di Pasti kami terus berangkat ke UITM Shah Alam. Awan gelap dengan angin mula bertiup agak kencang. Tak lama kemudia hujan turun. Lepas dari bandar Klang hujan turun lebat yang amat sangat. Kereta yang kami pandu tak lebih 50km sejam.

Kilat sambar menyambar, angin bertiup dengan kencang menghalang pemandangan pemandu. Kami lebih berhati-hati ketika memasuki UITM kerana kawasannya yang berbukit. Parkir yang penuh membuat saya nekad parking di tempat yang tak dihalalkan.

Hujan mula reda. Sampainya kami di kawasan menara (kawasan pentadbiran UITM) suasana disana agak huru-hara. Saya terkejut melihat keadaan seperti yang berlaku di Jasin. Peluang ni saya photokan semua keadaan huru hara itu. Apa yang saya dengar angin puting beliung berlaku, mujurlah tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Selesai pengambilan jubah kami berphoto ala kadar. Bunga ditempah dengan potongan separuh harga dari harga asal akibat bencana yang tidak diduga itu. Perut yang berkeroncong menandakan kami perlu mengisinya kerana saban hari perut itu tidak diisi lagi.

Disebelah malam saya ada program di masjid negeri. Kami pulang dahulu ke Klang kemudian berangkat kembali ke Shah Alam. Masjid negeri menerima tetamu khas dari Syiria iaitu Sheikh Said Ramadhan Al Buti. Nak ke Syiria mungkin tidak oleh itu peluang mendengar muhadharah beliau tidak boleh dilepaskan.

Wallahu Ta’ala A’lam


No comments:

Post a Comment