Perkahwinan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kami Bersama..(^.^)

Sunday, March 7, 2010

Kami Diziarahi

Assalamualaikum

Semalam saya ada program sambutan maulidur rasul di sekolah. Saya pada awalnya ditugaskan menjadi pengacara majlis. Tetapi akhirnya ditukar menjadi pembaca doa sahaja. Alhamdulillah.

Program 80% berjalan baik. Selesai program saya mintak izin untuk pulang. Sampai di rumah zaujah sambut di pintu. Sejuk hati ini.

Sedang berbual dan berehat kami dikejutkan dengan panggilan telefon. " assalamualaikum mad, nok mari dumoh ni, dalam sejam lagi". Kata sepupuku Halim dengan loghat Terengganu di hujung telefon.

Tengok jam pukul 1 pm lebih. Aduhh! tak ada satu apa makanan pun di dapur. Kami dengan kelam kabut mengemas dan merancang masak nasi ayam.

Saya bergegas ke kedai dengan senarai yang ditulis zaujah. Zaujah pula mengemas dan menghias rumah yang serba sederhana ni (atau kurang).

Tak sampai sejam mereka dah sampai. Mujurlah zaujah seorang yang memang cekap bab masak. Nasi ayam serba ringkas boleh siap sebelum mereka sampai.

Sepupuku bersama isterinya adalah orang pertama keluarga belah saya sampai ke rumah ini. Mereka makan dengan berselera. Kata isteri sepupuku tu dia nak mintak resepi dari zaujah macam mana nak masak nasi ayam.

Sepupuku ni juga seorang guru, maka kami berkongsi pengalaman bagaimana mengajar budak-budak disitu. Sebelum mereka pulang zaujah mengambil kesempatan dengan kehadiran mereka supaya mengisi borang research untuk final sem nya.

Kami rasa bersyukur sangat kerana ada juga orang menjenguk kami disini. Alhamdulillah.

Wallahu Ta'ala A'lam

No comments:

Post a Comment